czwartek, 5 maja 2022

Zebra

 

Jakiś czas temu szperałam w internecie szukając przepisu na proste i łatwe ciasto (takie dla leniucha kuchennego). Wpadłam na jeden z blogów (blog Moje wypieki) i znalazłam przepis na ciasto zebrę. Przypomniały mi się naprawdę odległe lata. Piekłam to ciasto mojemu małemu synowi. Uwielbiał je. Zupełnie zapomniałam o tym cieście i przepisie.

Postanowiłam wypróbować i sprawdzić jak na zebrę zareagują moje wnuczki. 

Zebra smakowała. A Zosia zajadała się tym ciastem. 

Dla przypomnienia wrzucam tu przepis.

Moja uwaga:

Ja użyłam Fantę (napój - woda gazowana jest w przepisie) i daję wtedy troszkę mniej cukru. Po upieczeniu i lekkim ostudzeniu smaruję ciasto cytrynowym lukrem, zapach do ciasta  - stosuję cytrynowy.

Zebra była upieczona kilka razy i cieszę się, że odnalazłam przepis.







4 komentarze:

  1. Ja też kiedyś często piekłam zebrę - dzieci bardzo ją lubiły.
    Muszę znów ją upiec - dziękuję za przypomnienie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiam i ja.
    Czasem warto przypomnieć obie stare i sprawdzone przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ze strony Moje wypieki robię kruche ciasto z owocami i budyniową pianką. Moje ulubione. Pamiętam, że zebrę lało się łyżkami i nigdy nie udało mi się równo utrafić z ilością ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zebra vyerá výborne, pekný koláč.
    A výšivka je nádherná, krásny motív...
    Pekný večer,
    A.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.