sobota, 15 stycznia 2022

Mama

 

Dzisiaj o 6.20 rano moja mama opuściła mnie na zawsze.




Mamo, już nie cierpisz, nie buntujesz się, nie mówisz, że nie chcesz umierać, że boli - bardzo boli. Nie szarpiesz kołdry, poduszki, nie ściskasz mnie za ręce i nie patrzysz błagalnym wzrokiem oczekując pomocy z mojej strony. Zrobiłam wszystko co mogłam i potrafiłam. Zgodnie z Twoim życzeniem do końca byłaś w domu, w swoim pokoju, we własnym łóżku i wśród najbliższych. Byłaś bardzo dzielna aż do dzisiejszego poranka gdy zaczerpnęłaś ostatni oddech. Odeszłaś cicho, spokojnie i prawie niezauważalnie. Nie mogłam w to uwierzyć. Długo mówiłam do Ciebie, głaskałam, trzymałam za dłonie z nadzieją, że to ostateczne tylko mi się zdawało. Nie dałaś mi już żadnego znaku, że wiesz i czujesz moją obecność przy Tobie.

Przeżyłaś godnie swoje życie, byłaś wyjątkowo dobrym człowiekiem, lubiłaś ludzi, wielu z nich mogło liczyć na Twoją pomoc i wsparcie. A my byliśmy najważniejsi  dla Ciebie i dawałaś nam codziennie wyrazy swojej miłości i oddania.

Jest mi bardzo ciężko myśleć i mówić o Tobie w czasie przeszłym, że byłaś, kochałaś, żyłaś. Już nigdy nie usiądziemy przy porannej kawie, nie porozmawiamy o ważnych i błahych sprawach, nie pójdziemy na spacer, do sklepu, nie przytulę Cię ani nie odwzajemnisz mi tego. Rozpaczam, płaczę, nie mogę pogodzić się z Twoją śmiercią choć od dawna byłam na nią przygotowana.

Kocham Cię mamo...

Wieczny odpoczynek racz jej dać Panie....


20 komentarzy:

  1. Na odejście najbliższych nigdy nie można się przygotować - zawsze jest to za wcześnie. Serdecznie współczuję i mocno utulam.
    Wieczny odpoczynek racz Jej dać Panie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi przykro i serdecznie współczuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Serdeczne wyrazy współczucia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłaś wszystko co mogłaś ale tak już jest .Trudno się z tym pogodzić ale myśl ,że ona już nie cierpi i tym się pocieszaj .Ja bardzo bardzo rozumiem co przeżywasz ,trzeba na to czasu-dużo czasu. Pozdrawiam Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  5. Gorące wyrazy współczucia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję wam bardzo za słowa otuchy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przesylam wyrazy wspolczucia,trzymaj sie ,zrobilas dla niej wszystko co moglas,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Serdecznie współczuję. Trzymaj się w tych trudnych chwilach. Dobrze, że do końca byłaś z mamą.

    OdpowiedzUsuń
  9. To bardzo dużo że mama zmarła w domu pośród Was.Miala wspaniałą opiekę.Tu żadne słowa nie pomogą, niech spoczywa w spokoju.❤🌹🌹🌹

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyrazy współczucia i życzę siły na dalsze dni.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyrazy szczerego współczucia. Dałyscie sobie wzajemnie tak wiele miłości.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi przykro - trzymaj się dzielnie

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyjmij wyrazy współczucia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję wam za słowa wsparcia i otuchy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wieczny odpoczynek racz washey MAMIE dać Panie....

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiem jak to boli - przyjmij wyrazy współczucia. elaR

    OdpowiedzUsuń