wtorek, 26 stycznia 2021

Kratki, paski i kolory na chuście

Taka chusta cieszy moje oczy:

















Chustę zrobiłam tym sposobem:
Nabrać 5 oczek na druty. Przerobić pierwszy rządek ściegiem francuskim. Drugi rządek przerobić ściegiem francuskim bez dodawania oczek.
Czyli:
W co drugim rządzie z ostatniego oczka zrobić dwa oczka. 

Chusta została zrobiona dwoma motkami włóczki (naprzemiennie po 2 rządki każda włóczka) z wykorzystaniem opisanego wyżej wzoru kratek. Co jakiś czas wprowadziłam paski dla urozmaicenia wzoru (każdy pasek = 2 rządki ścieg francuski). Przerabiałam pierwsze i ostatnie oczko     ściegiem francuskim w każdym rządzie. Zakończyła chustę gdy uznałam, że odpowiada mi jej wielkość.

A teraz jest już na drutach druga chusta w kratki, paski i kolory.



11 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł na chustę. Na pewno wypróbuję
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. No przecież nie ZDANŻAM za Panią :-) Rewelacyjne wykonanie, takie, że natychmiast chce się złapać z druty. Gratuluję wyobraźni i dziękuję za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię szybko na drutach (lata praktyki).
    Dzięki za wpisy, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna chusta! Szalenie oryginalna :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z poprzedniego bloga- bardzo wyczerpujące wskazówki dotyczące wykonania rozmaitych chust nauczyłam się ich wykonywania-dziękuję za wskazówki i inspiracje a teraz jest mi miło,że odnalazłam Cię czy spotkałam na stronie e-dziewiarki.Wszystkie prace bardzo staranne a sposób wykonania bez udziwnień:))Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Z poprzedniego bloga- bardzo wyczerpujące wskazówki dotyczące wykonania rozmaitych chust nauczyłam się ich wykonywania-dziękuję za wskazówki i inspiracje a teraz jest mi miło,że odnalazłam Cię czy spotkałam na stronie e-dziewiarki.Wszystkie prace bardzo staranne a sposób wykonania bez udziwnień:))Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję wam za przemiłe i budujące komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sliczny nowy wzorek !
    Dziekuje Hafcie,na pewno wyprobuje :)))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ja się cieszę, że wróciła Pani do blogowania i przekazywania cennych wskazówek wykonania nie tylko chust:))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.