niedziela, 16 czerwca 2019

Chusta strzałka



Jakiś czas temu zrobiłam chustę strzałkę według powyższego opisu. Jak widać na zdjęciach, tak wykonana strzałka jest asymetryczną chustą i ma boki o różnej długości. Podoba mi się, otulałam nią szyję bardzo chętnie i będę nosić ją w kolejnym jesienno - zimowym sezonie.
W opisach wykonania takiej strzałki opublikowanych w internecie znajduje się informacja, że na pierwszy etap potrzeba 1/3 włóczki, a na drugi etap dziergania 2/3 włóczki.

Teraz zrobiłam strzałkę tak, że chusta jest symetryczna (prawie równoramienny trójkąt).
Patrz zdjęcie niżej.


Opisałam wykonanie i umieściłam dokładne objaśnienia dotycząc rodzaju i metrażu użytej włóczki, numeru drutów, wymiarów chusty. Jeśli komuś się przyda - proszę skorzystać.


W sposobie nr 2 wykonania strzałki należy 1/2 włóczki użyć na pierwszy etap dziergania i 1/2 na drugi etap. Trzeba więc ważyć włóczkę (kłębuszek - kłębuszki) w trakcie robótki.

Moja chusta wygląda tak:





Wykorzystałam resztki włóczek NAKO Angora Luks Color z wcześniejszych robótek. Myślę, że całość jest dość udana kolorystycznie.


3 komentarze:

  1. Chusta jest wspaniała ,a to ,że symetryczna podnosi jej walory :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też się podoba, ze wyszła symetryczna, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziekuje za bardzo dokladny opis wykonania symetrycznej "Strzalki".
    Pozdrawiam Irena G.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.